ONE-WAY | ||
up to 4 guests | 50 EUR | |
Procedury czarteru
Transfer
PORT LOTNICZY ZANZIBAR, IATA: ZAA (pełna nazwa: Abeid Amani Karume International Airport) – BAZA (Azam Marina, Malawi Rd, Zanzibar).
Oferujemy pomoc w transporcie między lotniskiem a mariną. Zainteresowanych prosimy o kontakt przed przyjazdem. Cena obowiązuje w jedną stronę.
Zaokrętowanie / Odprawa
Licencja żeglarska
Zgodnie z miejscowymi przepisami do czarteru jachtu niezbędne jest posiadanie licencji żeglarskiej i SRC.
Wymagamy od Czarterującego/Skippera aktualnego CV żeglarskiego i skanu licencji żeglarskiej, licencji SRC i paszportu/dowodu osobistego. Licencja żeglarska musi być zatwierdzona przez kierownika bazy i władze lokalne.
Nie akceptujemy:
1) ISA
2) chorwacki Voditelj Brodice
3) Licencje śródlądowe
4) Inne licencje uniemożliwiające żeglugę morską
Dokumenty
Zaokrętowanie na łódź jest możliwe tylko po posiadaniu:
• Podpisana umowa z warunkami
• Zapłacona 100% opłata za czarter (dodatki są płatne w bazie)
• Zapłacony depozyt na wypadek uszkodzenia łodzi
Depozyt i wydatki
Depozyt zostanie pobrany przed zaokrętowaniem, a jeśli Czarterujący nie zapłaci, Operator zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji bez dalszej odpowiedzialności i bez prawa do zwrotu pieniędzy. Czarterujący nie będzie uprawniony do kontynuowania czarteru.
Wszystkie opcjonalne dodatki (w tym zabawki do wody) należy zamówić co najmniej 14 dni przed czarterem. Są one opłacane wraz z Depozytem podczas procedur meldunkowych.
Czarterujący jest odpowiedzialny za dodatkowe wydatki bieżące występujące podczas czarteru, takie jak paliwo, woda, elektryczność, wyżywienie, opłaty za pilotaż, cumowanie i dokowanie, opłaty portowe, podatki rejsowe i pozwolenia na parkowanie oraz cła – opłaty te nie są częścią pakietu czarterowego. Czarterujący wynajmuje łódź z pełnym zbiornikiem paliwa i musi również wrócić z pełnym zbiornikiem paliwa (więcej informacji poniżej).
Umiejętności manewrowe
Skipper ma obowiązek zademonstrować swoje umiejętności manewrowania jachtem w marinie lub porcie podczas odprawy. Polega ona na tym, że na krótko przed planowanym wypłynięciem, w obecności pracownika Operatora, sternik pokazuje, że panuje nad jachtem.
W przypadku negatywnej oceny pracownika Operatora, skipper zobowiązany jest do wykupienia 1,5 godzinnego szkolenia, a jeżeli szkolenie nie przyniesie żadnych postępów, zobowiązany jest do odebrania skippera z firmy czarterowej zgodnie z cennikiem. W takim przypadku koszt szkolenia obejmuje pierwszy dzień pracy skippera.
Ustalenie nowego sternika może trwać do 24 godzin, jednak w przypadku braku dostępnego skippera czarter może zostać anulowany; Operator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie, zmianę planu rejsu Czarterującego lub jego anulowanie.
Odprawy
Po zakończeniu wszystkich procedur dotyczących dokumentów i płatności kontynuujemy procedury odprawy. Przeprowadzamy odprawy w celu audytu stanu łodzi, inwentaryzacji, informujemy o warunkach pogodowych, miejscach cumowania i kotwiczenia, procedurach żeglugi na Zanzibarze oraz udzielamy innych przydatnych porad. Odprawa podzielona jest na trzy części:
- Kontrola zapasów;
- odprawa techniczna;
- odprawa wykresu.
Dokładamy wszelkich starań, aby łódź zapewniała najwyższą jakość oraz abyście byli w pełni poinformowani o wszystkich najważniejszych sprawach związanych z żeglugą na Zanzibarze.
Podczas rejsu
Obszar rejsu
Obszar żeglugi dla czarteru bez załogi obejmuje wszystkie wyspy archipelagu Zanzibar.
Cumowanie nocne
Na Zanzibarze cumowanie lub kotwiczenie musi odbywać się codziennie do godziny 17.30. Rozpoczęcie żeglugi nie może nastąpić wcześniej niż o godzinie 6.00. Zakaz pływania w godzinach 17:30-6:00. Złamanie tych zasad jest równoznaczne z utratą kaucji.
Dziennik
Prowadzenie Dziennika Jachtowego jest wymagane przez władze lokalne i firmy ubezpieczeniowe, więc Czarterujący jest zobowiązany do jego codziennej aktualizacji. W razie wypadku lub jakichkolwiek strat Książeczka jest podstawą do dochodzenia.
Użycie agregatu
Czarterujący może korzystać z agregatu 8h dziennie. Każda dodatkowa godzina użytkowania agregatu kosztuje 3 Euro. Cena ta nie obejmuje ceny zużytego paliwa.
Połączenie alarmowe
W nagłych przypadkach prosimy o kontakt z naszym Kierownikiem Biura.
Ambasada RP w Dar es Salaam
Telefon: +255 746 72 99 45
daressalaam.msz.gov.pl
Możesz także zadzwonić do Straży Przybrzeżnej:
Kanał VHF 16
Podczas rejsu
Czas
Wyokrętowanie rozpoczyna się o godzinie 8.00 ostatniego dnia czarteru. Należy jednak wrócić do mariny dzień wcześniej do godziny 17:00.
Procedura wymeldowania
Podczas Wymeldowania przeprowadzana jest Inwentaryzacja i Kontrola Szkód. Sprawdzamy łódź pod wodą, żagle, urządzenia elektryczne, pracę silnika i agregatu, poziom oleju w silniku i skrzyni biegów. Czarterujący jest zobowiązany do uzupełniania zbiorników paliwa i okazywania paragonu (z datą i godziną) w bazie.
W przypadku nieuzupełnienia zbiorników pobierana jest opłata według poniższej kalkulacji:
godziny pracy silnika i agregatu x 4 L x 1,5 euro
Kaucja
Jeżeli podczas wymeldowania nie stwierdzone zostaną uszkodzenia łodzi, braki i ubytki w inwentarzu lub zmiany w liście kontrolnej, kaucja zostanie zwrócona w całości. W przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości, z kaucji zostanie pobrana kwota proporcjonalna do strat.
Dodatkowe pytania?
Żaden problem
Napiszcie do nas, a odpowiemy na Wasze pytania.
Dokumenty
Skontaktuj się z nami bezpośrednio a odpowiemy na wszystkie pytania.